Projekty Stron Internetowych

Im wyżej, tym lepiej. To hasło idealnie opisuje wpływ wyszukiwarki na popularność i wyniki finansowe firm promujących się w internecie. Dzieje się tak, ponieważ najwięcej ruchu generują odnośniki znajdujące się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na daną frazę. Na drugą zagląda ok. 15-20 proc. użytkowników, na kolejne – już prawie nikt. W interesie firm leży więc jak najwyższe miejsce w tym rankingu. Można je osiągnąć, wykorzystując dozwolone metody pozycjonowania stron internetowych. Trzeba jednak liczyć się z tym, że dobrej pozycji nie zdobywa się od razu. Działania SEO są żmudne i wymagają systematyczności. W tej dziedzinie droga na skróty nie popłaca. Dzięki zabronionym technikom można szybko wywindować witrynę w wyszukiwarce, lecz ryzykuje się karą ze strony Google. To ono ustala reguły, które zabraniają stosowania m.in. systemów wymiany linków, cloakingu, ukrytych tekstów, tzw. gateway pages czy nadużywania słów kluczowych na danej stronie. Koncern z Mountain View nagradza za to witryny wykorzystujące dozwolone metody pozycjonowania stron internetowych. Premią jest choćby to, że w przypadku takich serwisów efekty legalnego pozycjonowania utrzymują się względnie długo.